lördag 26 september 2009

Må bra dag, och inhandling av nya vinterkläder

Jag har tråkigt, Emma sover och Tommy är hos Samme och hjälper han med nån belysning, huset är någorlunda städat , och finns ingenting på tv, datorn och FB är kollat så vad ska man nu hitta på då?

Jag och Emma har iallafall varit ut på byn en sväng idag på må bra dagen, köpte en ny täckdress till Emma,mera pärlor,en kofta till mig, en en present till E som nyss fyllt år. Hittade även en super söt didriksson jacka+ byxa typ hallyhansen modell, blev först lite snål när jag redan hade köpt täckdressen för 1000:- så vi får till Samme och hälsade på han, år lite lunch , och så kände jag att jag verkligen var tvungen att ha detta set till Emma, och vänta fanns inte till, så efter lunchen drog jag och emma tillbaka till sportringen och inhandlade plaggen och dom är super sköna, och emma verkligen älskar jacken tyckte den var jätte mjuk och fin :-)

Så nu har vi snart alla kläder inhandlade til gumman, måste dock fortfarande inhandla:
-Ett underställa Nanook om jag någonstans hittar rätt storlek finns inte i älvsbyn,annars blir det samma som förra året fast en el två storlek större
-Varma och sköna handskar ( några bra förslag? har provat det mesta och gumman är ändå kall om händerna)
-Mössa
-Kuoma skor

Ikväll tror jag bestämt att det blir att se ´´Män som hatar kvinnor´´ har köpt den för några veckor sedan men fortfarande inte sett den, och nu börjar Tommy också vara sugen på att se den så då passar det ju perfekt.

Nä tror nu tor ja dock att jag ska starta en till tvättmaskin så gumman har några kläder till veckan, hon har ju vuxit ut nästan alla sin varmare kläder , så kläderna hon nu kan ha som är lite varmare i denna kyliga höst blir tvättade några gånger i veckan, måste försöka ta mig till stan någon helg och inhandla lite mera varma dressar, kanske om vi har tur att M köper hem nått fint från Eskilstuna ;-)

ha det bäst

1 kommentar:

Tessan sa...

hej! allt bra med er? Lät som ett mysigt plagg=) Måste nog o kolla sen;).
Isak skulle oxå behöva ett nytt underställ o vet inte vart jag ska hitta ett lika dant.8 Nanook) dom är ju helt klart bäst!=)). Köpte en wind block(om de nu stavas så;) ) nanook i år som vi älskar de. ha de bra