tisdag 10 november 2009

Emma strejkar

dagen började med att Emma inte ville vakna så efter ungefär 20 väckningsförsök så vaknade hon under protest , skulle inte äta frokust om jag inte matade henne så var bara att sitta snällt och ge stackarn lite fil och smörgås så hon får i sig lite näring. sedan så skulle hon inte ta på sig kläderna för hon ville INTE på dagis ville ringa till Framor och säga att hon ville vara där , så var bara försöka förklara för en 3.åring att farmor kommer hem först ikväll så då får träffa farmor i morgon istället, så efter mycket gorm tog vi oss iväg på dagge och då strejkade hon i hallen för hon skulle promt ha tutten och den får hon inte ha på dagis förutom då hon vilar , så efter lite tjurning kom hon iallafall in till sin hylla där hon tog av sig kläderna och det var en halv ledsen flick jag lämnade på dagis idag. det är sådan här dagar man önskar att man bara hade kunnat ringa till jobbet och säga att jag kommer inte idag , jag ska bara vara hemma med Emma och mysa och pyssla om henne . Hoppas att det går bra på för hon idag iallafall och att det är en glad och pigg flicka jag hämtar i e.m .

1 kommentar:

Vardagsliv och Tankar sa...

Håller fullkomligt med. Hade en likadan dag idag, men A strejkade för att vi skulle slå av tv:n och fara. Helt otroligt att vi hann till lunchen, även om nu jag blev lite sen. VARFÖR är inte dagar som denna skäl nog på jobbet för att få vara hemma med sitt barn??? ;-)