onsdag 7 januari 2009

Nytt år och skolstart

Ja är ju nu et tag sedan jag skrev som vanligt, julen den var mycke bra med många paket och då mest till emma orkar inte ens räkna upp allt hon fick men enhel del favoriter iallafall. sedan så har det ju även hunnit bli ett nytt år och nyårsaftonen tillbringade vi hemma hos min bror med familj och åt god mat och barnen lekte på bra men några bråk hann det dock också bli men tur dom är små så det snabbt går över . 00slaget var vi uppe vid vattentornet för att försköka se lie fyrverkerier men det var lite svårt då de var fruktansvärt mycket träd ivägen så nästa år får det bli nått annat ställe.
Trettondagsaftonen så tillbringade vi också med bror och familj for till piteå på skeppet så barnen fick leka av sig lite och sedan på blå ängeln för intag av lite mat, och mycket gott var det kanske jag ska tillägga !

Idag så var det introduktionsstart på skolan så kl 09.00 befann man sig på komvux och det ska verkligen bli roligt att börja studera igen men inte är det billigt inte när jag kom hem och fått litteratur listan gick jag ut på internet och beställde böcker för 2800.- hoppas bara att man får sälja dom sedan .
Sedan så for jag hem hade tänkt städa bort julen i kök och vardagsrum med fick en sådan fruktansvärd migran att det blev sängen istället och sova i 2 1/2 h innan jag vaknade och insåg att klockan var rätt mycket tilloch med middagstid så var bara upp och börja tillaga lite middag men eftersom emma var hos frmor och farfar så blev det bara några varma mackor och till det 2 st migrän tabletter så nu är den så gott som bortblåst. så egentligen borde jag ju stda nu istället för att sitta här men då emma sover kan jag ju inte dammsuga så det får bli imorron istället när hon likaså är på dagis , men allt för slö har jag iallafall inte varit eftersom emma somnad vid 19 tiden har jag hunnit med att ta bort julstjärnorna och bytt gardiner i köket så imorron är det bara att dammsuga,skura och dammtorka och byta gardiner och lampor i vardagsrummet. ojoj det lät ganska mycket det där också får hoppas att man inte får tillbaka migränen imorron bara.

På fredag funderar jag på att fara till pite och shoppa lite skulle verkligen behöva mig nå bxor och tröjor så man får hoppas det finns kvar nått på rean så man får fynda lite.

nä nu ska jag ta och elda lite mätarn visar ju på -28 grader så det är bäst elda så man inte får frysa hela natten.

men men det där var iallafall lite av vad vi sysslat med den senaste tiden ska blir bättre på att uppdatera ;-)

ha det

Inga kommentarer: