tisdag 20 januari 2009

o vilken natt

det har varit inatt alltså, som jag skrev igår så är ju emma sjuk har feber och inte bara lite feber ligger mellan 39-40grader och dethar hon aldrig någonsin haft förr. Så igår kväll så somnade hon kring 20 efter lite alvedon fick sova hos mig och sedan på soffan till vi skulle sova eftersom hon hann vakna sisådär 30 gånger på 2 h och ville ha tutten, sedan när vi gick och la oss var hon redan då het som en nykokt kräfta men eftersom hon redan fått alvedon så fick det vänta en stund till, tänkte innan jag la mig undra om jag skall ställa en hink utmed sängen ifallatt hon skulle kräkes men blåste bort den tanken eftersom hon bara hade feber, klockan 00.30 vakande jag av att hon hulkade sig hade då hunnit kräkas lite isängen men snabb som man är mitt i natten drog jag över hon så resten fick komma på golvet, medans emma hulkar och gråter vaknar tommy och undrar vad de är som pågår berättar och han lägger sig på kudden för att fortsätta sova, säger till han att han kan väl åtminstone hjälpa till lite , tar då emma och jag tar alla sängkläder ner för trappen och in i tvättmaskien upp med papper och en skurhink ner kasta allt upp igen för att se om tommy möjligen börjat bädda nä inte det sitter där uppe på en stol och väntr på att jag ska göra det, och under denna tid så har emma blivit jätte pigg och springer runt och vill hjälpa mig att städa och inte alls fortsätta sova, iallafall tommy börjar vädra lite så det ska bli lite svalar i sovrummet då emma vid denna tidpunkt har omkring 40 grader i feber och jag bäddar , bäddar ner oss i sängen och klockan är väl nu ca 01.00 försöker sova somnar nog vid 01.30 ungefär vaknar 01.45 av att emma vill kräkas igen men denna gång så har jag tällt en hink vid sänge så går mycket smidigare hon kräks och somnar om, vaknar igen vid 02.30 och vill gå ner vilket vi gör så pappan får sova , hon har då igen ca 39.8 i feber så letar reda på lite alvedonsuppar som hon får och lägger oss sedan i soffan där vi båda somnar och emmas feber sjunker väldig radikalt , mycket skönt sover nu till ca 05.30 då pappan kommer ner och jag bär upp emma för fortsatt sovning trodde jag , då har febern hunnit stiga till 39,5 igen men kan inte än ge nån alvedon så ligger och baddar ansiktet åt hon och somnar tillslut, vaknar igen 06.35lika hög feber men är nu 4h sedan sista suppen så hon får en till och somnar om vaknar igen 07,15 fortfarande ingen verkan på alvedonen så vi stiger upp och dricker lite festis istället och har nu varit vakna sedan dess så hoppas innerligen att emma vill sova snart så jag också kan lägga mig på soffan och blunda en stund för har ju inte fått allt för mycket sömn denna natten.

det är verkligen det värsta som finns när ens barn är sjukt skulle gladerligen ta denna influensa själv bara hon slapp , skär verkligen i mammahjärtat att se hon så här.

nu ropar hon iallafall tt hon vill ha en smörgås och det är ju alltid ett plus!

Inga kommentarer: