lördag 22 november 2008

Julstök

Idag så har jag påbörjat julstädningen, var först och främst ut på byn i detta härliga väder -22grader , och köpte en ny julstjärna till sovrumsfönstret, sedan blev det städning för fulla muggar på över våningen så nu är det bara en hög med tvätt kvar och edan så är det rent och frächt där, imorron så ska jag ta mig an nedervåningen men tror dock att julen får vänta några dagar där men till veckan onsdag eller så ska jag upp med allt vad julen heter här också .

På tal om byn var in på mim också och faktiskt så hittade jag mig själv en vit väst som är lite pösig var verkligen länge sedan jag unnad mig själv nått, och eftersom emma och hennes pappa har börjat bara nästan varje lördag på badhuset oc emmas pappa har ju inte värdens bästa minne så glömdes ju emma´s baddräkt på badhuset i förra veckan så då var det bara söka efter en nya en åt hon och det ska jag säga i lilla älvsbyn i nopvember är det inte lätt att hitta baddräkter i rätt storlek men efter endel sokande så hittade jag en adidas baddräkt på sportringen men hör och häpna priset var 300:- för en baddräkt i stl 98 men men eftersom pappan redan väntade på badhuset så var det bara att inhandla den.

nä nu så ska jag iväg till svärmor och svärfar för att äta lite middag mums !!

Inga kommentarer: