tisdag 16 februari 2010

Bilproblem

Så nu har en nya vecka startat och det är inte många dagar kvar till helg =)

Varför ska Karlar vara så tjriga och vägra lyssna på sina fruar/sambos när det gäller bilar?
För ungefär 2 år sedan så hade jag en mercedes och när jag körde den så kändes det hela tiden som att däcken höll på att lossna eller att det var punka, vilket jag påpekade för min sambo i ex antal månader, och så end ag när jag var påväg hem från byn så kändes det precis som att bilen sögs fast i marken och sambon tyckte naturligtvis att jag överreagerade och svammlade och s¨å for han själv ut och provkörde den och den gjorde samma sak, då blev det helt plötsligt snabbt in i garaget och kolla upp det hela och det visade sig att det var något i bakvagnen eller nått som höll på att lossna så det blev körförbud för min del medan han fixade den.

Nu har det hänt igen, Har nu en audi och i nästan 1 veckas tid har jags akt att det luktar precis som att nån har svetsat när man kör med bilen och som vanligt har han inte lyssnat på mig, Så igår ringde jag och sa till på skarpen att det är något som är fel på bilen, och han sa att han skule kika på det, vilket han hade glömt bort när jag påminde han igår kväll, då tyckte han att jag skulle kasta snö på däcket när jag kom på jobbet bara för att se hur varmt det var, vilket jag gjorde och snön smälte på en gång och det började ryka och lukta ännu mer illa. Ringde upp han och berättade så nu har jag än en gång fått körbud på min bil av karln.
Sambon är borta och kommer inte hem förren imorgon kväll så det blev ju ett litet problem när vi bor nästan 1 mil utanför och behöver bilen till dagis och jobb, Tur man har en snäll svärfar som erbjöd sig att ta min bil och så får jag låna hans istället =)

Så än engång varför lyssnar inte sambon/Mannen på kvinnan på engång?

1 kommentar:

M sa...

ja du det där är en bra fråga, varför lyssnar de inte? jag tycker de borde lärt sig nu att vi alltid har rätt!!! =)