torsdag 25 februari 2010

Torsdag 25/2

Så var det torsdag då och det innebär att jag och Emma är själva hemma ikväll och inatt =( , det är så himla komiskt alltså så fort T far bort så blir det svin kallt eller så snöar det hur mycket som helst, har inte slagit fel en endast gång denna vinter alltså...

T har även jobbat bort mellan tis-ons denna vecka, så igår saknade han sin lilla sessa så han for och hämtade hon tidigare från dagis och så fick hon följa med han i lastbilen istället, och så kring 15,40 ringer han in till mig och frågar om jag kan ha Emma en stund då han var tvungen skrapa ur några flak och så fort han går ut ska emma ut, Och självklart fick hon det, och då är det ju sähär att på jobbet använer vi handsprit så det står på alla kontoren och så på alla toaletter och Emma älskar handsprit kan sprita sig hur mycket som helst om hon får. Och igår var ju inget undantag , först frågade hon om hon fick av det som står på mitt kontor och jag sa Nej, och så gick jag in på P´s kontor och lämnade lite papper och hon glad i hågen följde med och på P´s kontor står det en flaska handspit med pump så hon pumpar ut några tryck när jag står med ryggen vänd bort, och så säger hon
-titta mamma jag har tagit handsprit
- jajaja säger jag men nu räcker det
Och hon klurig som hon är så trycker hon blixtsnabbt ut några flera droppar.
och jag säger
-Du skulle ju inte ta nått mera.
-Ja men mamma jag har så mycket tandtroll så jag måste ta handsprit.
Ja vad säger man var ju inte annat än att börja skratta =)

Nu har jag redan lunch,det är ganska sköna dagar tors,fre då jag börjar först kl 9 och när jag kommer hit så är det fika så man börjar med att sitta i fikarummet till ca 9,30 och så blir det lite jobb till 11, och idag blev det bara till 11,40 då det var jag som hämtade palten, och sedan , lunch till 11,45 och sedan lite jobb till 14,00 då det är fika till 14,20 och sedan lite allvarligt jobb igen till 16,00 då jag går hem för dagen så inte ska man klaga =)
Enda nackdelen med att man jobbar 7-16 mån-ons och 9-16 tors-Fre är att Emma är så inställd på att vakna för kl 06,00 så det blir tidiga mornar även tors&Fre =(

Nu har jag även fått börja betala av min skuld till CSN och det var ju också mindre roligt, tur är det ju iallafall att man fick sig ett jobb av utbildningen så det inte är/var riktigt bortkastade pengar =)

Nu ska jag kolla runt på lite andra bloggar innan det är dags för arbeta igen

Ha det bäst

Inga kommentarer: