fredag 26 februari 2010

Fredag 26/2

I morse var det kallt endast 15,8 grader inne, vet inte riktigt vad jag gör för fel för när jag gick och la mig var där 23 grader inne , och när T eldar och det är 23 grader inne så håller det i sig länge... jaja nu får vi väl ändå hoppas på att denna kyla är över snart så det blir varmt och skönt istället.

Idag blev det lunch på tresco mmmm vad gott det var.

Nu är det alldeles strax helg också och så skönt det ska bli, förhoppningsvis få sova ut någon av dagarna och så hitta på en massa skojigt med Emma, ibland får jag lite dåligt samvete över att ha börjat jobba lite mera och hon numera måste börja dagis redan 6,40 vissa dagar, och då är hon så trött på kvällarna att hon oftast somnar redan 18,30 så man hinner ju inte träffa hon så mycket. Är iallafall väldigt tur att hon trivs hur bra som helst på dagis oftast ska hon inte hem och blir arg och ledsen när jag hämtar hon, för hon vill fortsätta leka med sina kompisar, och på mornarna har hon oftast inte tid att göra nått bara klä sig och så är hon redan redo att fara på dagis, PÅ lör,sön morrnarna är det första hon frågar om hon ska på dagis idag, och när svaret blir nej är hon besviken. Så det känns iallafall bra i mammahjärtat hade varit riktigt hemskt om hon hade grinat varje gång man lämnade hon.

T har ju som tidigare skrivit varit i Kiruna igår och idag, och det är ju så typiskt, just då igår när jag inte kunde jobba över eftersom jag måste hämta Emma och vara med hon så kom vårat krassade program på jobbet igång och det var enheldel som skulle fixas till manuellt, men inte kunde man jobba övertid =( jajaja får se det positivt istället istället för mera pengar i fickan fick jag ju lite egentid med min underbara prinsessa =)

Nu ska jag fortsätta arbeta är endel som skall arbetas in då jag ska vara ledig på Tisdag då Emma´s dagis är stängt och vi har faktureringsvecka på jobbet, men det är bara kul gillar när det finns saker att göra, och speciellt då fakturering och sådana saker =)

Ha det bäst

Inga kommentarer: