måndag 14 juni 2010

Helgen!

Så var det återigen måndag, varför ska helgerna gå så fort? Jag älskar mitt jobb och trivs hur bra som helst här, men skulle ju vara sååå mycket roligare att få gå hemma hela dagarna och pyssla på och framförallt få vara med Emma =)

Helgen har varit hektiskt och vi har hunnit med mycket.
Fredag hämtade C Emma från dagis så det var bara jag och T hemma till middagen som då fick bestå av en tallrik kräm och några smörgåsar, sedan bar det direkt av ut till trägården där jag rensade ogräs och T byggde våran nya trappa till bron, E kom hem vis 19 tiden så det blev raka vägen i säng med hon och vi la oss och slöa i soffan. Lördag så vaknade vi vid 8 tiden , åt frukost och såg lite tv, E &T gick ut vi 10 och började bygga på E´s sandlåda , Jag stannade inne och bakade dajmbitar,chokladbollar & Nougatrutor. när det var färdigt började jag städa ut husvagnen så nu är den skinande =) kl 15.30 begav vi oss hemm till ma&pa där vi fick äta palt, hemma igen vid 19 såg Mumintrollen med E och sedan var det natt för hon, T fortsatte med sandlådan+ att han jobbade lite därimellan , jag stannade inne och såg precios!? och sedan var det natt för mig med =)
Söndag så vaknade E redan kl 7!!! så vi var uppe tidigt ute på gården redan 8.30 där det börjades grävas ut för sandlådan och fylla den med sand ( ska förresten visa en bild på den någon gång, inte många barn som har en alldels knallrosa sandlåda =) ) Jag stannade även denna morgon inne en stund drog en snoa med snabeldraken och bakade dumlekakor. sedan fortsatte jag med husvagnen denna gång blev det att pusta fönstrena . Ca 11.00 begav vi oss ner till kyrkan där det vankades dop av VANESSA Sol Enkvist, och jag säger då det gladare unge får man leta efter =) Blev middag på byn och sedan en snoa till skogen där T hade lite ärenden, där träffade vi även på F &F blev surr en liten stund innan myggen blev allt för hemska. Hem städa upp på gården,kolla så allt funkade på husvagnen (Besiktning idag) , Fick besök av M & A , och sedan blev det duschen för E och godnatt. T för till skogs och jag städa och plockade undan lite inne i huset. och så blev det natt även för mig. Och nu sitter jag här på jobbet iegn och har egentligen alldeles för mycket att göra men tyckte jag förtjänade liten paus i allt =)

Inga kommentarer: