måndag 21 juni 2010

Helgen!

Denna helg har bara sprungit iväg av farten.

Fredags:

Så blev ju min lilla prinsessa hela 4 år vilket firades hela dagen lång. Med paket öppning i sängen och nygrädadde smörgåsar till frukost.
For sedan och hämtade tårtorna på uddens (super duper fina var dom )
När vi kom hem hann vi bara vara hemma en liten stund så kom T hem och det blev ännu mera paketöppning för lillan. Lite middag i magarna och så kom resten av hela släkten tror vi var ca 30 st totalt inne i vårat lilla hus, Men emma var nöjd då hon fick hur många fina presenter som helst. Favoriterna är nog :
1. Legot
2. Svarta lackskorna
3. Dockhuset
Nu återstår dock bara frågan för mamman , vart ska allt rymmas?

Sista gästerna for nog kring 21. tiden så var en mycket sliten prinsessa som somnade för kvällen.

Lördag:
Så blev det återigen en mysfrukost för mig och E med nygräddade smörgåsar.
Lite utelek och givetvis inne lek med alla nya grejer.
På Em kom syster med barn förbi med en liten present till E och barnen lekte på hur bar som helst tills dom bestämde sig för att göra lite hyss och springa ut på vägen och över till grannen. Efter lite hotelser om instängning i bilen så blev dom genast lugnare och begav sig tillbaka till gården och lek med dockorna istället =)
For ner på Ica och pantade lite flaskor och handlade lite mat. + att vi köpte hem en pizza som vi åt till middag, blev en tidig kväll för E tror hon somnade redan 18,30 så vi kröp ner i soffan och såg nyaste Wallander.

Söndag:

Så vakande vi, åt frukost och så skjusade vi E till F&F och så drog vi först till Lappträsk där T lämnade in sin motor för rep och sedan iväg på IKEA =)
Där blev det handlat en heldel
skrivbord ( Present till E av F&F )
skrivborsstol
Vardagsrumsbord
Hurts till husvagnen
Kuddar
täcken
Påslakan+ örngott
handdukar
skrivborslampa

+ en hel del annat som jag inte kommer på just nu =)
Sedan blev det middag på Frasses innan det begavs mot Älvsbyn och Muskus där vi firade A på hennes 11:års dag.

Sedan så var jag gode slut så blev sängen tidigt (iallafall 22.00) och jag somande som en stock =)

Nu å är det måndag igen och vi är tillbaka på arbete och dagis.

E ska sova hos F&F ikväll då F&E ska på leoslekland i morgon med kyrkan, så då ska jag passa på att fylla husvagnen med nödvändiga grejer och endel kläder då vi på torsdag drar ner vagnen till Umeå för att fira midsommar där =)

Nu ska jag fortsätta med arbetet och sedan kl 16,00 ska jag på massage igen, hoppas innerligen att jag inte har lika ont i ryggen imrogon som jag hade efter förra gången =)

ha det

Inga kommentarer: