söndag 15 mars 2009

Förskonade NEJ då!

Som skrivet så gick gårdagskvällen mycket smidigt jag ochemma mös lite i soffan kollade lite pippi och käkade lite godis, sedan så somnade lillsessan vid 20,30 tiden och själv så gick jag och la mig vid 22. vaknade 23,50 av att emma satte sig upp i sängen och kräktes i hela sängen och över sig själv . Snabbt och smidigt samlade jag ihop sängkläderna la in dom i tvätten och stoppade emma i duschen , och allt var so frid och fröjd själv trodde jag att det kunde bero på att hon åt nog så många ostkrokar men icke det gick bara en stund när vi kom upp så kräktes hon ytterligare 3 gånger och efter sista gången som var vid 0130 så somnade hon helt utslagen i min famn och sov till 06,50 i morse då hon vaknade och hade ont i halsen . I morse hann hon även kräkas 1gång men nu så har hon fått behålla allt vatten hon druckigt , så jag har en piggare men en väldigt tagen liten donna här hemma som just för tillfället ligger och tittar på 3 avsnittet av dora.

Så nu ska jag ta och gå upp och städa lite på övervåningen byta lite sängkläder, hatar verkligen magsjuka och är som att trots att jag bytte sängkläderna inatt att det är en massa kräks kvar på dom så blir lite mera renbäddning och så lite skurning så kommer säkert sovrummet kännas frächt för en stund iallafall.

Inga kommentarer: