tisdag 25 augusti 2009

Helgen och veckan

I helgen så var vi på havsbadet, mycket trevligt var det, tommy och emma for dit redan fredag morgon så dom han bada och busa på innan jag kom efter jobbet, då blev det middag och lite mys och bus i husvagnen och sedan en promend på 1 h runt hela campingen, är så mysigt nu när mörkret börjat falla och det inte är allt för mycket folk och vagnar där. Men just denna dag så hade vi världens tjurigaste barn, var ju som tänkt att hon skulle somna under prommisen men det tänkte inte hon utan hon skulle vara vaken, så efter 1 h prommis tog vi istället bilen och drog ut på stan och då somnade hon :-) Lördag vaknade emm< tidigt kring 8 tiden så hon och tommy for ut och körde lite , så vi andra i vagnen fick sova till hela 10.30 och det var verkligen välbehövligt för min del, åt lite frukost, drog till stan där det blev lite shopping, 1 par byxor till mig, 2par byxor till emma och 1 tröja. sedan blev det lunch/middag på BigBoy mmm så gott det var :-) Lite vilning i vagnen sedan kom svärisarna och det blec mera lek på lekparken och så en liten tur runt campingen. På kvällen så kom en hel drös med människor och dom alla, förutom jag och emma drog ut på stan för crusing, behöver jag säga att jag fick hem en ganska så dragen karl mitt i natten :-) Söndagen så gick ju i bakis tecken så vi kunde ju inte dra hem vagnen så det fick bli en sväng till Nimbys värld och lite lek och bus för emma . Var en väldigt trött liten donna som somnade innan vi ens hunnit ut på E4:an , och var väldigt trött sen hela kvällen, blev en väldigt tidig kväll för oss alla.

Och nu har en ny arbetsvecka också börjat och jag är lika trött som vanligt efter 2 dagars arbete, Lilian tyckte jag skulle ta sovmorgon imorron men det är ju bara 3 mornar att stiga upp tidigt nu och sen så börjar jag ju inte att jobba förrens 9 så nog ska jag klara av det här.

Vi blev just bjudna på middag på fredag också, men var tvungen att tacka nej då evve fyller år och vi är bjudna dit på kalas och Tommy ska tävla sin första tävling för året, och det vet man aldrig hur mycket det drar ut på tiden. Men får hoppas att det blit någon anna ledig helg här framöver så vi får träfafs och umgås då istället.

Var ut på byn idag på lunchen för att köpa lite presenter till alla som fyller år nu denna veckan, lyckades bara hitta till Elsa och Evelina , resten får jag försöka hitta någon annan dag på nått annat ställe.
Var däremot in på Kleda och hittade en urfin höstdress till emma , blev bara hemlåning idag men tror bestämt att om hon kan ha den att jag måste köpa den åt hon , Är så roligt när man hittar flick kläder som inte bara är rosa, denna var i lila och så lite mörkare så allt skit syns inte på den .
Nä nu tror jag bestämt att det är dags att börja arbeta lite, försöker få ordning på en kunds fakturor och det är inte det lättaste med ett sånt tjorvigt program som vi har.

Men hej och hå hörs en annan dag

Inga kommentarer: