måndag 28 december 2009

Julen 2009

Är nu slut och den har varit hur bra som helst med trevligt sällskap och god mat, och självfallet en massa fina klappar till oss alla.

Dagen före julaftonen så hade vi bjudit hem alla mina syskon,mamma&pappa, mormor och morfar på fika 20 personer, julaftonen tilbringade vi med Tommy´s släkt i församlingsgården barnen hade hur mycket som helst att springa på och det blev ännu ett år då barnen tyckte att detta var den bästa julen någonsin.
Juldagen var vi tillbaka på fsg och åt lite jullunch och sedan blev det hem till korsträsk och äta lite middag med min släkt och sedan blev det soffan och tittande på tv resten av kvällen.
Annandagjul bjöd vi hem min syster m familj,farmor och Bengt på fika så barnen fick öppna lite mera julklappar och så fick jag och min syster sutrra lite och det är absolut inte vanligt borde träffas lite oftar och speciellt närvi har barn i samma ålder.
Och igår Söndag så var vi bara hemma och tog det lugnt , var ute en stund åkte lite bob med emma , och lekte lite i snön , emma ville äta ute så gjorde upp en eld och grillade lite hamburgare , men blev så kallt så fick skynda oss in.

Här kommer ett litet axplock av vad vi fick i julklapp:

Emma hon var som vanligt livrädd för tomten och skulle absolut inte se på han, och så fort han gick utanför dörren lyste hon upp rummet igen och började slita i klapparna och blev bara mer och mer nöjd efter varje packet hon öppnade

Emma fick sig : Ett V-tech learningsystem tv-spel+extraspel,gitarr,kläder,pyssel, skötcentral,my little pony hus,dockstol,film,p-kort,pengar och en massa mera

Jag fick: Pengar.p-kort,vedkorg,kläder,massagedyna och lite annat smått och gott

Tommy: Racekläder,pengar,´´vanliga´´kläder,träningsväska,ölglas,täckbyxor och så lite annat


Nu ska jag pcka ihop mina saker och bege mig till tandläkaren

ha det

Inga kommentarer: